Snart sommarlov

Nu har barnen bara 3 dagar kvar i skolan sen är det sommarlov. Ska bli skönt att kunna släppa liite på rutiner..slippa passa tider och kunna ta dagen lite mer som den kommer (som Edvin vill ha den). Har hela detta läsår fått passa in när Frida kommer från skolan med bussen kl 13. Vi bor vid en väg som trafikeras av timmerbilar, hastigheten är 70km/h och strax före busshållsplatsen är det en kurva. Så varje dag kl 13 har jag fått möt henne nere vid vägen och sett till att hon kan passera säkert. Hon tittar visserligen och är någorlunda försiktig. Men inte ens fyllda 8 år då har man inte det som krävs för att till 100% fixa det enligt mig. Pratade med kommunen kring detta och ville ha skolskjuts med mini taxi hem från skolan åt henne, men ingen tur med den gick åt vårat håll..nää och sa jag?? Skrev ett riktigt irriterat mail angående detta, det var så himla struligt att varje dag anpassa så vi kunde tima in och vara nere vid vägen kl 13. Har man en liten som nyligen kommit till världen är det inte så bara att få till det att han inte just då ska äta/äter, bajsat, sover eller annat. Men ännu är inget beslut klart..morr. Har mailat, ringt och tjatat. som hon så fint sa så hade hon prioriterat upp det iaf..åhh tack då kanske det är klart innan hon slutar 9an :-)
 
På torsdag är det avslutning för barnen i Bergviks kyrka. viktor har kl 17 och Frida kl 18:30 så det blir en kväll i kyrkan för oss..undra vad Edvin kommer tycka om det..haha Tänk Frida slutar 1a klass och viktor 5an..snyft mina älsklingar blir såå stora så fort. Sen är det mindre änn 2 månader innan jag börjar jobba..huuuga. Tycker det här året har flygit fram. Kan inte alls förstå hur jag ska kunna lämna lille Edvin hemma med pappa och sen åka och jobba. Han är ju liksom MIN!! kommer böla många mornar..haha 
 
Ja inte vet jag..kl är nu 07:23 mina barn skall gå till bussen kl 07:40 och SOVER fortfarande. Har väckt dem måånga gånger nu..sista gången sa jag vänligt men bestämt att nu väcker jag inte er nå mer utan då får ni missa bussen..hmm trodde det skulle funka..men verkar inte riiiktigt så. Kluven mamma..ska man hålla sitt ord eller banga ur och väcka dem IGEN??  
Linda
2014-06-10 @ 20:42:14
URL: http://autumnleaf.se

Ge dig inte ang skolskjutsen. Det är nått de borde ordna. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0